woensdag 8 april 2009

MI opdracht

Hallo iedereen.

Vandaag ben ik begonnen met een MI opdracht.
De bedoeling is dat ik elke dag een stukje schrijf over een kind dat geen rechten heeft.
Dat meisje heet Chandra. ze heeft dus geen rechten en ik moet zeggen welke rechten ze zou moeten hebben. Nou hier is het eerste stukje :


Hallo lief dagboek. 07-april-2009

Ik ben Chandra en ik leef in India.
Ik wil jou graag al mijn problemen vertellen.
Maar soms zit er een huilvlekje op je blaadje.
Nou, ik werk van s'morgensvroeg tot s'avonds laat.
En ik verdine niet veel. Ik heb lang moeten werken om jou te kunnen betalen. Maarja.
Eigenlijk wil ik graag spelen met andere kinder en naar school gaan.
Daar heb ik eigenlijk recht op. Maar dat recht heb ik niet.
Ik adem verschillende stoffen in waardoor dat ik soms ziek ben maar toch moet werken.
Weten jullie waar ik nog meer recht op heb?
Ja? Schrijf het maar in een reactie.
Nou ik ga maar even slapen want ik moet zometeen weer werken.
Tot morgen lief dagboek.

Huilende groetjes, Chandra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten